Verkrijgen Customer Insights belangrijkste uitdaging voor marketeers
Verkrijgen Customer Insights belangrijkste uitdaging voor marketeers
Posted by Blog 0 Comments 9 maart 2016

Marketeers vinden het verkrijgen van custumer insights en het beheren van sociale media de belangrijkste uitdagingen. Dat blijkt uit onderzoek van de European Marketing Academy.

Onderzoeker Peter Verhoef vertelt dat 18% van de ondervraagde marketeers gedetailleerde gegevens verzamelt over zijn afnemers, om vervolgen de marketing op de resultaten af te stemmen. Vooral financiƫle dienstverleners, telecommers en hightechbedrijven doen dat. De overige 82% is niet in staat om klantgegevens te koppelen aan verkopen. Zowel Peter Leeflang als Verhoef, professor aan de Rijksuniversiteit Groningen, missen bij bedrijven duidelijke strategieƫn met betrekking tot de inzet van sociale media. Ze moeten oog hebben voor de mogelijke negatieve gevolgen en moeten alles nauwkeurig meten. Voor sterke merken zijn de nadelen van een Twittercampagne vaak groter dan de voordelen.

Door de komst van big data is er behoefte aan professionals met een sterk analytisch vermogen. Er is een tekort aan die mensen. Bedrijven moeten prioriteit geven aan die `talent gap’.

Gebaseerd op : Tijdschrift voor Marketing

Leave a reply

Contact

Het klantperspectief is, als spin-off van verdonk Organisatie-Advies, sinds 2006 een pragmatisch, resultaatgericht adviesburo dat organisaties begeleidt bij het realiseren en vermarkten van innovaties